Αυτές ήταν οι πιο δημοφιλείς αναζητήσεις στο Google για το 2019
Το 2019 συνέβησαν πολλά πρωτοφανή γεγονότα. Κάηκε ο Αμαζόνιος, επισημοποιήθηκε το Brexit, πέθανε ο Λαυρέντης Μαχαιρίτσας, βγήκε πρόσωπο της χρονιάς ένα 16χρονο κορίτσι που αγωνίζεται για την κλιματική αλλαγή, συζητήθηκε όσο καμία άλλη μία ταινία για έναν ήρωα DC Comics, τον Τζόκερ. Αλλά τίποτε απ’ όλα αυτά δεν έφτασε στην κορυφή των αναζητήσεων στην Ελλάδα.
«Eurovision»
Αυτό που απασχόλησε περισσότερο τους έλληνες χρήστες είναι κάτι που συμβαίνει κάθε χρόνο τις τελευταίες δεκαετίες, από το 1974. Η Eurovision, ήταν η συχνότερη αναζήτηση το 2019. Σταθερή αξία.
«Ευρωεκλογές»
Δεύτερη συχνότερη αναζήτηση στο Google το 2019, οι «ευρωεκλογές» και η φράση «πού ψηφίζω».
«Σεισμός»
Τρίτη συχνότερη αναζήτηση η λέξη «σεισμός», γιατί δεν είσαι μόνο εσύ αυτός που μετά τον σεισμό στη Μαγούλα στις 19 Ιουλίου, όποτε αισθάνεσαι ένα μικρό τράνταγμα, γκουγκλάρεις «σεισμός τώρα».
Τι ρωτήσατε το Google το 2019;
Είναι εντυπωσιακό το φάσμα ερωτήσεων που έχει καταγράψει μέχρι σήμερα το Google και το τι μπορεί να φανταστεί ο ανθρώπινος εγκέφαλος. Γιατί ηλεκτρίζονται τα μαλλιά; Πού φυτρώνουν οι μορχέλες; Έχουν γόνατα οι πιγκουίνοι;
Ερωτήσεις που μπορεί να μη σκεφτόσουν ποτέ, αλλά τώρα δεν μπορείς να βγάλεις από το μυαλό σου, σωστά; Ετοιμάσου. Ακολουθούν οι συχνότερες απορίες που καταγράφηκαν το 2019.
«Τι είναι το κουλί;»
Αραιός πουρές από μαλακά φρούτα. Και γιατί όλη η Ελλάδα, από 7 έως 13 Απριλίου 2019, έψαξε στο Google «τι είναι το κουλί»; Γιατί, “ΕΝ ΚΟΥΛΙ;;;”.
Το βίντεο από το θρυλικό επεισόδιο του Master Chef, όπου ο παίκτης Χαράλαμπος Κοτσώνης ξεφτίλισε με την κυπριακή του προφορά τον συμπαίκτη του Παντελή και το κουλί που έφτιαξε, ρωτώντας τον επίμονα, φωναχτά και ειρωνικά αν “Εν κουλί αυτό;” έγινε viral. Υπάρχει σε meme, σε αποκριάτικη στολή, σε ετικέτα μαρμελάδας, σε παγωτό. Και πλέον είναι brand name. Ο Χαράλαμπος Κοτσώνης άρπαξε την ευκαιρία, κατοχύρωσε τα δικαιώματα της ατάκας και τη μετέτρεψε σε logo. Τώρα βγάζει λεφτά από το branded θερμός “Εν κουλί;”. Marketing 😉
«Τι είναι το 1142;»
Νέα τηλεφωνική γραμμή στη ζωή μας για μία νέα άκαπνη δεκαετία που ανοίγεται μπροστά μας. Το 1142 είναι το τηλέφωνο όπου καλούμε για να ενημερωθούμε για την εφαρμογή του αντικαπνιστικού νόμου, για να πληροφορηθούμε για το πώς μπορούμε να κόψουμε το κάπνισμα και για να καταγγείλουμε μαγαζιά ή άτομα που δεν τηρούν τον νόμο. Άλλη μία τέλεια αφορμή για τέλεια memes.
«Τι είναι η Συμφωνία των Πρεσπών;»
Όχι δεν έγινε κανένα λάθος στα analytics του Google. Η συμφωνία που υπογράφηκε το 2018, κλειδώνοντας το επίσημο πλέον όνομα της Βόρειας Μακεδονίας, ήταν ανάμεσα στις κορυφαίες αναζητήσεις και το 2019. Μάλλον είναι πολλοί που δεν το έχουν ξεπεράσει.
«Τι είναι οι Illuminati;»
Δε χρειάζεσαι καμία αφορμή για να γκουγκλάρεις για τους Illuminati. Αλλά ειδικά το 2019, ο λόγος ήταν ο ράπερ Sin Boy και τα ποστάκια που ανέβασε με τις δικές του ερμηνείες για τους Πεφωτισμένους. Και εννοείται ότι ο Sin Boy ήταν μία από τις διασημότητες με τις περισσότερες αναζητήσεις στο Google. Δεύτερος στη σειρά, μετά το αστέρι του τένις, Στέφανο Τσιτσιπά και πριν τον ηθοποιό που μας έκανε όλους να μιλάμε για τον Τζόκερ, τον Joaquin Phoenix.
Τι ψάξατε για φαγητό το 2019;
Η ερώτηση “πώς θα χάσω κιλά / πώς θα χάσω λίπος” δεν πεθαίνει ποτέ. Σύμφωνα με τα δεδομένα του 2019, κορυφώνεται στο τέλος των καλοκαιρινών διακοπών και μετά τις χριστουγεννιάτικες διακοπές. Τις ημέρες που αισθανόμαστε πιο ευάλωτοι από ποτέ.
Αλλά έχουμε δύο ξεκάθαρους νικητές στην κατηγορία φαγητό:
Φανουρόπιτα (με κορύφωση στον Αύγουστο του 2019), γιατί ποτέ δεν ξεχνάμε τις παραδόσεις μας και τους αγίους μας.
Γαριδομακαρονάδα (στις αρχές Μαρτίου και στις αρχές Δεκεμβρίου), γιατί είμαστε μερακλήδες.
Και έναν outsider:
Πάνκεϊκς. Γιατί σε ό,τι έχει να κάνει με φαγητό είμαστε ανοιχτόμυαλοι και μας αρέσει να ακολουθούμε τα trends.