Η νέα αρχή του Κράτος
Το God of War είναι ένα παιχνίδι δράσης-περιπέτειας που αναπτύχθηκε από το Santa Monica Studio και εκδόθηκε από τη Sony Interactive Entertainment (SIE). Κυκλοφόρησε παγκοσμίως στις 20 Απριλίου 2018, για το PlayStation 4 (PS4). Σε αντίθεση με τα προηγούμενα παιχνίδια της σειράς, τα οποία βασίστηκαν στην ελληνική μυθολογία, αυτήν την φορά στο προσκήνιο μπαίνει η Σκανδιναβική μυθολογία, με τα γεγονότα να λαμβάνουν χώρα στην αρχαία Σκανδιναβία στον κόσμο της Midgard.
Για πρώτη φορά στην σειρά, υπάρχουν δύο πρωταγωνιστές: ο Κράτος, ο πρώην Έλληνας Θεός του Πολέμου που παραμένει ο μόνος playable χαρακτήρας, και ο νεαρός γιος του, Ατρέας. Μετά το θάνατο της δεύτερης συζύγου του Κράτος και της μητέρας του Ατρέα, Faye, ταξιδεύουν για να εκπληρώσουν την τελευταία επιθυμία της να σκορπίσουν την στάχτη της στην υψηλότερη κορυφή των εννέα βασιλείων, ξεκινώντας ένα ταξίδι όπου θα αντιμετωπίσουν τρομερές προκλήσεις αλλά και θα αποκαλύψουν τρομερά μυστικά.
Το μεγαλύτερο μέρος του development team που δούλεψε στο αρχικό God of War εργάστηκε στη νέα έκδοση. Ισχυρίστηκαν ότι ταίριαξαν το νέο gameplay με το ίδιο επίπεδο προσβασιμότητας με τις προηγούμενες εκδόσεις. Ο αριθμός των εχθρών αυξήθηκε σε 100 εχθρούς στην οθόνη ενώ το God of War III και το God of War: Ascension είχαν έως και 50. Μερικά χαρακτηριστικά παιχνιδιών, όπως το άλμα, το κολύμπι και οι προκλήσεις πλατφόρμας στιγμιαίου θανάτου που εντοπίστηκαν στις προηγούμενες εκδόσεις, κόπηκαν επειδή η κάμερα ήταν πιο κοντά στον Kratos, κάτι το οποίο έγινε για πρώτη φορά στην ιστορία της σειράς. Όσον αφορά την αλλαγή της κάμερας, ο Barlog είπε ότι ήθελε μια πιο οικεία και ελεγχόμενη από τον παίκτη εμπειρία.
Ολόκληρο το παιχνίδι έγινε σε ένα μόνο πλάνο χωρίς περικοπές στην κάμερα. Δεν υπάρχουν οθόνες φόρτωσης ή fade-to-black μεταξύ του παιχνιδιού και των cutscenes. Περίπου το 40% της ομάδας δεν συμφώνησε αρχικά με αυτήν την απόφαση λόγω της αυξημένης εργασίας και της παραγωγής για την εφαρμογή του χαρακτηριστικού, ειδικά επειδή ήταν η πρώτη φορά που μια τεχνική one-shot χρησιμοποιήθηκε για ένα τρισδιάστατο παιχνίδι AAA. Αυτό σήμαινε ότι ο Barlog δεν είχε παραδείγματα για να δείξει εάν αυτό θα λειτουργούσε ή ήταν καλή ιδέα. Αφού το παιχνίδι ολοκληρώθηκε και οι υπόλοιποι developers είχαν την δυνατότητα να το παίξουν οι ίδιοι , κατάλαβαν τελικά το όραμά του και είπαν ότι ήταν ένα χαρακτηριστικό που πρέπει να χρησιμοποιούν από τώρα και στο εξής.
Το God of War PS4 έλαβε ιδιαίτερο έπαινο για: την κατεύθυνση της τέχνης, τα γραφικά, το σύστημα μάχης, τη μουσική, την ιστορία, τη χρήση της σκανδιναβικής μυθολογίας, τους χαρακτήρες και την κινηματογραφική αίσθηση. Πολλοί κριτές θεώρησαν ότι είχε αναζωογονήσει επιτυχώς τη σειρά χωρίς να χάσει την κεντρική ταυτότητα των προκατόχων της.