Ο Kήρυκας της Andraste
Το Dragon Age: Inquisition είναι ένα βιντεοπαιχνίδι RPG του 2014 που αναπτύχθηκε από την BioWare και δημοσιεύθηκε από την Electronic Arts. Το τρίτο σημαντικό παιχνίδι στο Dragon Age franchise, το Inquisition, είναι η συνέχεια του Dragon Age II (2011). Η ιστορία ακολουθεί έναν χαρακτήρα γνωστό ως the Inquisitor σε ένα ταξίδι για να διευθετήσει τις αστικές αναταραχές στην ήπειρο του Thedas και να κλείσει ένα μυστηριώδες σχίσιμο στον ουρανό που ονομάζεται «Breach», το οποίο εξαπολύει επικίνδυνους δαίμονες στον κόσμο.
Ενώ τα προηγούμενα παιχνίδια Dragon Age χρησιμοποιούσαν τη μηχανή Eclipse της BioWare, δεν είχε σχεδιαστεί για να χειρίζεται δυνατότητες όπως το open world και το multiplayer και το render του δεν ήταν αρκετά ισχυρό για να δημιουργήσει υπέροχα γραφικά. Ως αποτέλεσμα, η BioWare πλησίασε το στούντιο DICE και χρησιμοποίησε τον κινητήρα Frostbite 3, ο οποίος προηγουμένως χρησιμοποιήθηκε για την τροφοδοσία των παιχνιδιών Battlefield. Καθώς η ομάδα BioWare δεν είχε δημιουργήσει ποτέ παιχνίδια με τον κινητήρα στο παρελθόν, άρχισε να πειραματίζεται με τις δυνατότητές της με ένα έργο Dragon Age που βασίζεται σε πολλούς παίκτες με το όνομα Blackfoot. Η μετάβαση στο Frostbite ήταν ένα τεράστιο έργο για τη BioWare και έπρεπε να ακυρώσει το Exalted March, το τελευταίο πακέτο περιεχομένου με δυνατότητα λήψης (DLC) που είχε αρχικά προγραμματιστεί για το II, προκειμένου να διαχειριστεί καλύτερα τους πόρους και το ανθρώπινο δυναμικό του. Καθώς η ομάδα άρχισε να εργάζεται στο Inquisition, αντιμετώπισαν πολλά προβλήματα ανάπτυξης λόγω των τεχνικών περιορισμών του κινητήρα της DICE. Το Frostbite σχεδιάστηκε αρχικά για τη δημιουργία βιντεοπαιχνιδιών πρώτου προσώπου. Δεν είχε δυνατότητες που θα μπορούσαν να φιλοξενήσουν στατιστικά στοιχεία, αποθήκευση παιχνιδιών, συνομιλίες και cutscenes, τα οποία είναι στοιχεία που βρίσκονται συνήθως σε ένα βιντεοπαιχνίδι ρόλων, και η ομάδα έπρεπε να ενημερώσει εκτενώς τον κινητήρα για να ενσωματώσει αυτές τις λειτουργίες στο Inquisition.
Οι τεχνικές προκλήσεις σήμαινε ότι η ανάπτυξη του παιχνιδιού υπέστει καθυστέρηση. Ο καλλιτεχνικός διευθυντής Μάθιου Γκόλντμαν είπε για την ανάπτυξη, “βασικά έπρεπε να κάνουμε νέες κονσόλες, έναν νέο κινητήρα, νέο gameplay, να χτίσουμε το πιο τεράστιο παιχνίδι που κάναμε ποτέ και να το φτιάξουμε σε υψηλότερο επίπεδο από ποτέ, με εργαλεία που δεν υπήρχαν “. Το παιχνίδι δεν ήταν δυνατό να αναπαραχθεί κατά τη διάρκεια των πρώτων ετών ανάπτυξης. Ο Darrah ζήτησε αργότερα από την EA να καθυστερήσει το παιχνίδι για ένα χρόνο λόγω αυτών των προβλημάτων ανάπτυξης, υπό την προϋπόθεση ότι η BioWare θα ενσωματώσει περισσότερες δυνατότητες στο παιχνίδι. Το πρόβλημα διευθετήθηκε κατά τα τελευταία στάδια ανάπτυξης του παιχνιδιού, καθώς η BioWare και η DICE κατάφεραν να συνεργαστούν καλύτερα, με αποτέλεσμα την ταχύτερη πρόοδο, το 2014.
Σύμφωνα με την έκθεση κερδών τρίτου τριμήνου της Electronic Arts, το Dragon Age: Inquisition είναι η πιο επιτυχημένη κυκλοφορία στην ιστορία της BioWare με βάση τις πωλήσεις μονάδων. Εκτός από το να κερδίσει πολλά βραβεία σε μεγάλες εκδηλώσεις και τελετές, επιλέχθηκε από τους IGN, Ars Technica, Game Informer, Polygon και Electronic Gaming Monthly ως το Παιχνίδι της Χρονιάς το 2014.