Το ατελές Aριστούργημα
Καθώς πλησιάζουμε στα τέλη του 2020, θα ήταν μεγάλη στιγμή να σκεφτούμε μια από τις πιο σημαντικές κυκλοφορίες της χρονιάς και πιθανώς μία από τις πιο αμφιλεγόμενες. Το Game Awards 2020 ήταν μια εκπομπή βραβείων που τιμούσε τα καλύτερα βιντεοπαιχνίδια της χρονιάς. Παραγωγής και παρουσίασης από τον Geoff Keighley στις 10 Δεκεμβρίου 2020 και σε αντίθεση με τα προηγούμενα βραβεία παιχνιδιού, μεταδόθηκε virtually από διάφορες τοποθεσίες λόγω της πανδημίας COVID-19. Το Last of Us Part II έλαβε τα περισσότερα βραβεία με επτά, τα περισσότερα στην ιστορία της παράστασης, συμπεριλαμβανομένου του Game of the Year.
Πριν αναφερθούμε στη προβληματική ανάπτυξη του The Last of Us Part II, ας ρίξουμε μια ματιά στη λαμπρή κληρονομιά του πρώτου παιχνιδιού και τι το οδήγησε στην επιτυχία του. Το Last of Us είναι ένα παιχνίδι δράσης-περιπέτειας του 2013 που αναπτύχθηκε από το Naughty Dog και δημοσιεύθηκε από τη Sony Computer Entertainment. Οι παίκτες ελέγχουν τον Joel, έναν λαθρέμπορο που έχει την ευθύνη να συνοδεύει την έφηβη, Ellie, σε μια μεταποκαλυπτική εποχή στις Ηνωμένες Πολιτείες. Η ανάπτυξη του The Last of Us ξεκίνησε το 2009, αμέσως μετά την κυκλοφορία του προηγούμενου παιχνιδιού του Naughty Dog, Uncharted 2: Among Thieves. Η σχέση μεταξύ του Joel, ενός πατέρα που είχε χάσει τα πάντα, και της Ellie, ενός κοριτσιού που ήταν ξαφνικά μόνη με ολόκληρο τον κόσμο ως εχθρό της, έγινε το επίκεντρο, με όλα τα άλλα στοιχεία να αναπτύσσονται γύρω από αυτό. Οι ηθοποιοί Troy Baker και Ashley Johnson παρουσίασαν τον Joel και την Ellie αντίστοιχα μέσω της σύλληψης φωνής και κίνησης (voice and motion capture) και βοήθησαν τον δημιουργικό σκηνοθέτη Neil Druckmann με την ανάπτυξη των χαρακτήρων και της ιστορίας. Μετά την ανακοίνωσή του τον Δεκέμβριο του 2011, το The Last of Us αναμενόταν ευρέως. Κυκλοφόρησε για το PlayStation 3 τον Ιούνιο του 2013, μια remastered έκδοση κυκλοφόρησε για το PlayStation 4 τον Ιούλιο του 2014. Επαινέθηκε για την αφήγηση, το παιχνίδι, τα οπτικά, τον σχεδιασμό ήχου, το χαρακτηρισμό και την απεικόνιση γυναικείων χαρακτήρων. Το Last of Us έγινε ένα από τα βιντεοπαιχνίδια με τις καλύτερες πωλήσεις, πουλώντας πάνω από 1,3 εκατομμύρια μονάδες την πρώτη εβδομάδα και 17 εκατομμύρια μέχρι τον Απρίλιο του 2018. Το παιχνίδι κέρδισε βραβεία στο τέλος του έτους, συμπεριλαμβανομένων πολλών βραβείων Game of the Year, από πολλές gaming publication , κριτικοί και τελετές απονομής παιχνιδιών. Έχει αναφερθεί ως ένα από τα μεγαλύτερα βιντεοπαιχνίδια που έχουν γίνει ποτέ.
Στις 6 Φεβρουαρίου 2020, περισσότεροι από 300 καλλιτέχνες, σχεδιαστές και προγραμματιστές συγκεντρώθηκαν σε ένα λαβύρινθο σταθμών εργασίας, εφαρμόζοντας χιλιάδες τελικές μικρο-πινελιές σε ένα παιχνίδι που κατασκευάζουν για σχεδόν έξι χρόνια που ονομάζεται The Last of Us Part II. Η Sony Interactive Entertainment δημοσίευσε το παιχνίδι δράσης-περιπέτειας τον Ιούνιο του 2020 για το PlayStation 4. Οι προγραμματιστές προώθησαν τις τεχνικές δυνατότητες του PlayStation 4 κατά τη δημιουργία του Μέρους II, προσθέτοντας περισσότερους εχθρούς και μεγαλύτερα περιβάλλοντα από ό, τι στα προηγούμενα παιχνίδια. Η ομάδα δημιούργησε μια νέα τεχνική animation που ονομάζεται “χαρτογράφηση κίνησης” για τους χαρακτήρες, η οποία επιτρέπει πιο ρεαλιστικές μεταβάσεις μεταξύ των κινήσεων. Η πρόοδος της τεχνητής νοημοσύνης (AI) του παιχνιδιού επέτρεψε βαθύτερες συνδέσεις με χαρακτήρες και δημιουργία δεσμών μέσω του παιχνιδιού. Το Enemy AI έχει επίσης μια πιο περίπλοκη κατανόηση της θέσης του παίκτη ανά πάσα στιγμή. Τα πρόσθετα κινούμενα σχέδια απαιτούσαν πιο σημαντικές ποσότητες δεδομένων και επιδόσεις λήψης κίνησης από ό, τι προηγουμένως. Τα άλογα και τα σκυλιά συλλήφθηκαν επίσης για κίνηση στο παιχνίδι. Στο Μέρος II, το Naughty Dog ήθελε να αυξήσει τις επιλογές προσβασιμότητας που εισήχθησαν στο Uncharted 4 για να διασφαλίσει ότι όλοι οι παίκτες θα μπορούσαν να ολοκληρώσουν την ιστορία. Οι προγραμματιστές παρακολούθησαν συνέδρια και συνεργάστηκαν με υποστηρικτές όπως ο Brandon Cole, βραβευμένος συνήγορος τυφλής προσβασιμότητας και σύμβουλος σε βιντεοπαιχνίδια, κατά τη διάρκεια της διαδικασίας. Το παιχνίδι διαθέτει περίπου 60 επιλογές προσβασιμότητας, όπως στοιχεία ήχου, οπτικά βοηθήματα και προσαρμόσιμα στοιχεία ελέγχου. Η ομάδα άρχισε να σχεδιάζει τις δυνατότητες κατά την πρώιμη παραγωγή, την οποία ο σχεδιαστής παιχνιδιών Matthew Gallant θεώρησε ότι ήταν ο λόγος που πρόσθεσαν τόσα πολλά, ιδιαίτερα, η λειτουργία υψηλής αντίθεσης, τα προσαρμόσιμα στοιχεία ελέγχου και το κείμενο-σε-ομιλία απαιτούσαν τους περισσότερους πόρους. Οι σχεδιαστές εξασφάλισαν ότι ο τόνος και τα θέματα του παιχνιδιού παρέμειναν συνεπή με τις ενεργοποιημένες επιλογές προσβασιμότητας. Ο επικεφαλής σχεδιαστής παιχνιδιών Emilia Schatz βρήκε τις οπτικές επιλογές ιδιαίτερα προκλητικές λόγω του φάσματος των οπτικών προβλημάτων. Όταν ένας προγραμματιστής πρότεινε μια επιλογή προσβασιμότητας για τη λογοκρισία της βίας εναντίον σκύλων, ο Druckmann αρνήθηκε καθώς θα επηρέαζε υπερβολικά την αφήγηση. Τα μέλη της ομάδας εργάστηκαν επιπλέον ώρες για να διασφαλίσουν την προσθήκη των επιλογών προσβασιμότητας.
Το παιχνίδι επικροτεί το gameplay και τα γραφικά του. Οπτικά, είναι ένα από τα καλύτερα παιχνίδια που έχουν γίνει ποτέ. Οι θαυμαστές υποστήριξαν ότι δεν υπάρχει κανένα ελάττωμα στην ιστορία, που δείχνει την αγάπη τους γι’αυτην, αν και δεν συμφωνούσαν όλοι. Σε αρκετούς παίκτες δεν άρεσε η ιστορία λόγω μερικών περιστατικών. Οι παίκτες αγαπούν τους δύο βασικούς χαρακτήρες του παιχνιδιού, τον Joel και την Ellie. Λίγο μετά την έναρξη του παιχνιδιού, ο Joel σκοτώνεται βάναυσα από την Abby. Η απώλεια ενός αγαπημένου χαρακτήρα σίγουρα εξοργίζει τους θαυμαστές. Ωστόσο, η Abby, κάποιοι θα έλεγαν ότι ήταν κάπως δικαιολογημένη, καθώς ήταν κόρη ενός χειρούργου Firefly, ένας από τους πολλούς ο Joel έπρεπε να σκοτώσει ενώ προσπαθούσε να σώσει την Ellie. Αυτή η συγκλονιστική εξέλιξη οδήγησε πολλούς παίκτες να διαμαρτύρονται για την αφήγηση και τον τρόπο με τον οποίο ξεδιπλώθηκε η ιστορία.
Παρόλο που το παιχνίδι είχε αρνητικές κριτικές λόγω του θανάτου ενός αγαπημένου χαρακτήρα, αυτό δεν εμπόδισε το The Last of Us Part II να πάρει το βραβείο Game of the Year, ακόμη και μέσω δυνατού ανταγωνισμού.