To ταξίδι της Senua
Η Senua είναι μια Κελτικής καταγωγής πολεμίστρια την εποχή των Βίκινγκ. Πάσχει από psychosis (ή αλλιώς ψύχωση), μια διανοητική πάθηση κατά την οποία ο ασθενής χάνει συχνά επαφή με την πραγματικότητα, έχει αγχώδεις διαταραχές, παραισθήσεις και διαταραχές στη συμπεριφορά. Η Senua ξεκινά ένα εφιαλτικό ταξίδι στα αφιλόξενα μονοπάτια του διαταραγμένου μυαλού της, περνώντας από την ίδια την κόλαση με μοναδικό σκοπό να βρει τον αγαπημένο της Dillion, δολοφονημένος βάναυσα, από Σκανδιναβούς βαρβάρους, με μια αποτρόπαιη τεχνική εκτέλεσης λεγόμενη Blood Eagle. Κρατώντας το κεφάλι του τυλιγμένο με ένα πανί, τον αναζητά στην Helheim, αντιμετωπίζοντας θεούς και δαίμονες, πραγματικούς και μη. Καταρρακωμένη μα πεισμωμένη να τον βρει, παλεύει με την ίδια της την παράνοια σε έναν κόσμο που συνεχώς τη δοκιμάζει.
Το Hellblade ανακοινώθηκε για το PlayStation 4 στη ενημέρωση της Sony Mediacom στις 12 Αυγούστου 2014, όπου προβλήθηκε ένα τρέιλερ. Σε μια κοινή δήλωση, η Ninja Theory περιέγραψε το παιχνίδι ως «μια εμπειρία που επικεντρώνεται στην παράδοση ενός βαθύ χαρακτήρα σε έναν σκληρό κόσμο, με μάχη χωρίς κανόνες» και δήλωσε ότι ήθελαν να «κάνουν μια μικρότερη, πιο εστιασμένη εμπειρία παιχνιδιού που δεν συμβιβάζεται, στην μάχη, στην τέχνη και στην ιστορία του “. Οι προγραμματιστές το ονόμασαν “independent AAA game”, με στόχο να δημιουργήσουν ένα παιχνίδι με όλες τις ποιότητες και τις αξίες παραγωγής οποιουδήποτε παιχνιδιού AAA στην αγορά, αλλά με δημιουργική ελευθερία και “ανεξάρτητο πνεύμα”, διατηρώντας παράλληλα μια χαμηλότερη τιμή από το συνηθισμένο. Η ομάδα κατάφερε τελικά να εκδώσει το παιχνίδι ανεξάρτητα, αλλά για να επιτευχθεί αυτό θα μπορούσε να το κυκλοφορήσει μόνο μέσω ψηφιακής διανομής.
Ο Hugues Giboire, διευθυντής τέχνης του προηγούμενου παιχνιδιού της Ninja Theory, Heavenly Sword, επανήλθε στο στούντιο για να εργαστεί στο παιχνίδι. Μια έκδοση των Microsoft Windows του παιχνιδιού ανακοινώθηκε στις 9 Ιανουαρίου 2015. Το παιχνίδι χρησιμοποιεί Unreal Engine 4 και δημιουργήθηκε από την Ninja Theory με μια ομάδα περίπου είκοσι προγραμματιστών. Ο υπότιτλός του, το Senua’s Sacrifice, ανακοινώθηκε τον Μάρτιο του 2016. Hellblade: Senua’s Psychosis, μια ταινία μικρού μήκους ντοκιμαντέρ που περιλαμβάνεται στο παιχνίδι, περιγράφει λεπτομερώς την ιδέα πίσω από την ιστορία και τις εμπνεύσεις του, ιδίως τη μελέτη της ψυχικής ασθένειας. Γράφτηκε και αφηγήθηκε από τον Tameem Antoniades και επεξεργάστηκε από την Melina Juergens.
Η φωνή της Senua και η καταγραφή κίνησης εκτελέστηκαν από τη Γερμανίδα Melina Juergens, η οποία δεν είχε ασχοληθεί με αυτά τα πράγματα πριν από το Hellblade. Χρησιμοποιήθηκε από την ομάδα ως stand-in για τη Senua για αρκετούς μήνες, ενώ τελειοποίησαν τις τεχνικές συλλογής κίνησης και τελικά κατέληξαν στο συμπέρασμα ότι θα μπορούσε να παίξει τον χαρακτήρα. Ο σκηνοθέτης του παιχνιδιού και ο κύριος συγγραφέας Tameem Antoniades δήλωσε ότι την γνώριζε αρκετά καλά για να ξέρει ότι δεν χρειάζεται να της διδάξει πώς να ενεργεί, αλλά να «ξαναζήσει τον εσωτερικό της πόνο». Όλα τα cutscenes παρουσιάζουν τη φωνητική απόδοση της Juergens καθώς την ηχογράφησε κατά τη διάρκεια της μαγνητοσκόπησης της φυσικής της παράστασης με ένα κοστούμι motion capture suit και markers, παρά πριν ή μετά από μια συνεδρία φωνητικής δράσης. Εκτός από την κάμερα που βρίσκεται μπροστά από το πρόσωπο της Juergens, για να τραβήξει τις εκφράσεις της για τον κινούμενο μονόλογό της, ο Antoniades χρησιμοποίησε μια φορητή κάμερα για να κινηματογραφήσει τις σκηνές όπως εμφανίζονται και στο τελικό παιχνίδι. Δεδομένου ότι είχαν μόνο μία κάμερα, η ομάδα επέλεξε να παρουσιάσει όλα τα cutscenes ως μία μόνο long take, με στόχο να κάνει τον θεατή να αισθανθεί σαν “παρατηρητής, σαν μια παρουσία που παρακολουθεί τον Senua σε όλη τη διάρκεια του ταξιδιού της “.
Το Hellblade κυκλοφόρησε για τα Microsoft Windows και το PlayStation 4 στις 8 Αυγούστου 2017. Μετά την περίοδο της αποκλειστικότητας για το PlayStation 4, κυκλοφόρησε μια έκδοση για το Xbox One, με βελτιωμένη γραφική υποστήριξη στο Xbox One X, στις 11 Απριλίου 2018. Στις 31 Ιουλίου 2018, μια ενημέρωση πρόσθεσε πλήρη υποστήριξη εικονικής πραγματικότητας μέσω των VR Headset, HTC Vive και Oculus Rift. Στις 13 Φεβρουαρίου 2019, το παιχνίδι ανακοινώθηκε για το Nintendo Switch για την άνοιξη της ίδιας χρονιάς.